Astăzi este: 14.05.2025
Românii au în general o percepție pozitivă asupra inteligenței artificiale, aceasta fiind in principal asociată cu noțiunile de roboți, tehnologie, viitor și inovație; puținele aspecte negative sunt legate de şomaj, percepția că AI nu ar oferi informații corecte, sau ar putea fi periculoasă. Mai mult decât atât, datorită ascensiunii lor rapide, tool-urile de AI creează entuziasm și sunt considerate în general benefice asupra activității de la locul de muncă și a societății.
Rezultatele fac parte dintr-un studiu realizat de agenția independentă United Media Services, efectuat între 19-22 martie 2024 și având ca subiect impactul inteligenței artificiale (AI) asupra populației urbane din România.
Studiul prezintă o perspectivă complexă asupra modului în care consumatorii urbani din România văd evoluția inteligenței artificiale, balansând optimismul față de beneficiile potențiale cu precauția față de posibilele riscuri. Utilizatorii au un grad mare de adopție a tool-urilor prezente pe piață, integrând utilizarea lor în aspecte concrete ale vieții de zi cu zi (cu precădere în zonele de educație, recomandări pentru călătorii, diete alimentare și asistență in realizarea sarcinilor de birou).
Generative AI-ul a devenit deja parte din viața noastră zilnică, 53% din respondenți declarând că recunosc frecvent în conținutul consumat materiale generate cu AI, în timp ce 45% declară că utilizează o aplicație AI la locul de muncă.
„În ultimii ani am fost constant interesați în a dezvolta, prin echipa dedicată din cadrul agenției, studii de research aplicate unor segmente relevante de consumatori din România. Astfel, putem veni către partenerii noștri, și către publicul larg, cu o serie de informații și concluzii relevante despre tendințe actuale. Am ales de această dată unul dintre cele mai hot topicuri de discuție și un trend aflat zilnic pe ordinea zilei, atât în industria de marcomm, cât și in business. Inteligența artificială este parte din viața noastră de zi cu zi, în special cea profesională, și ne dorim să cunoaștem cât mai bine impactul pe care îl are asupra consumatorilor, pentru a fi mereu relevanți în business și în interacțiunea cu aceștia,” a declarat Anca Băcăianu, Head of Strategy & Research la United Media Services.
Principalele concluzii ale studiului sunt următoarele:
Utilizările curente preferate ale AI sunt asistența pentru învățarea limbilor străine, recomandări pentru călătorii, codare și programare. Mai mult, 50% din respondenți declară că ar vedea extrem de utilă integrarea tool-urilor de AI în cadrul experiențelor de shopping; acest insight deschide o serie largă de oportunități de proiecte și extinderi de servicii pentru companii ce activează în zona de ecommerce și digital marketing.
Studiul a fost efectuat în perioada 19-22 martie 2024 și a avut drept subiect impactul inteligenței artificiale (AI) asupra populației urbane din România. Cu un eșantion reprezentativ de 401 respondenți cu vârste între 18 și 55 de ani, provenind din medii urbane și având un nivel mediu și ridicat de educație, cercetarea oferă o perspectivă detaliată asupra atitudinilor și comportamentelor legate de utilizarea inteligenței artificiale.
Sursa:https://www.iqads.ro/articol/67785/studiu-united-media-services-40-dintre-romani-folosesc-aplicatii-de-ai-cel-putin
0 Commentarii